Історично-географічна школа

Сайт вчителів історично-географічного циклу Білицької ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

ГоловнаРеєстраціяВхід
Коваленко Раїса Олексіївна

Біологія: РОЗРОБКА УРОКУ: Узагальнення знань з теми: « Неклітинні форми життя»

РОЗРОБКА УРОКУ:   Узагальнення знань з теми: « Неклітинні форми життя»

 МЕТА: привести засвоєнні школярами знання  у злагоджену систему, встановити рівень оволодіння учнями комплексом знань, умінь і навичок, проаналізувати результати навчання  та прийняти певні рішення з удосконалення навчального процесу.

Розвивати навички попередження вірусним інфекціям та   уміння  учнів працювати у групах,  критично мислити, виконувати тестову перевірку знань у програмі « Test –W 2».

Виховувати  уміння слухати однокласників, толерантне ставитися один до одного.

 

ТИП УРОКУ:  Поширення, поглиблення і систематизація знань та вмінь

Хід уроку:

I. Організаційний етап. (0, 5 хв)

1.Учитель:  На минулих уроках ми вивчали тему« Неклітинні форми життя». У процесі вивчення переглядали мультимедійну презентацію, в робочих зошитах записували зміст її основних положень.

 Метою даного уроку є  повторити, узагальнити і поглибити розуміння теоретичних і практичних знань з теми « Неклітинні форми життя».

 Мотивація навчальної діяльності.

►  Учитель:  Прийом « Мозковий штурм» (1хв)

Чим шкідлива дія вірусів  на організм людини?

 

 Учитель:   Урок проведемо у формі тренінгу. Тренінгце форма групової роботи, яка забезпечує активну участь і творчу взаємодію учасників між собою і з викладачем.

Отож, пропонує вам об’єднатися у групи по  5 учнів. Кожна з груп отримає завдання, які передбачають показати як теоретичні знання з теми « Неклітинні форми життя» так і практичні навички у попередженні вірусних інфекцій.

►  Прийом « Гронування».   

У процесі обміну інформацією групам потрібно бути виконати завдання : схемою,  у вигляді  грони   винограду, зобразити основні поняття чи положення теми.  Метод « Гронування» дає можливість коротко і компактно  відобразити зміст матеріалу, показати взаємозв’язки між  основними поняттями та закономірностями.

►  Прийом « Тестова перевірка знань»

У кінці уроку після того, як групи прозвітуються про свою роботу, усім учням класу буде запропоновано пройти опитування з вивченої теми  по завданням, складеним учителем у програмі « Test – W 2».

 

II. Поширення, поглиблення і систематизація знань та вмінь.

Учитель пропонує учням об’єднатися у  робочі групи  ( по 5 чоловік).

Кожна група отримує завдання, відображене на картці. Після обговорення поставлених питань,  група звітується про  їх виконання.  Групі для обговорення та  виступу надається 5 хв. 

 Решта учнів класу записують  основні положення  обговорюваних питань і  схематично записують їх аркуш А - 4 , застосовуючи метод   « Гронування».

Картка № 1

1. Що ви розумієте під поняттям « Неклітинні форми життя?». Які у них особливості будови та фізіологічних процесів?

2.Хто і коли відкрив віруси?  Яка наука їх вивчає?  « Дослідження цієї науки мають велике практичне значення  не лише  для здоров’я людей, а й інших живих організмів »  -  підтвердіть  або спростуйте дане твердження.

3. Назвіть відомі вам вірусні захворювання  та вкажіть,  які системи органів вражають і   мають симптоми прояву.

 

Картка № 2

1.Назвіть види неклітинних форм життя та  вкажіть, які живі організми вони уражають.

2 Чи  існують зараз переконливі теорії походження неклітинних форм життя? Якщо ні, то які передбачення по цьому питанню висловлюють учені?

3. Якою є зовнішня будова вірусів? Чому віруси  поділяють на прості і складні, адже вони мають примітивну  внутрішню будову?

 

Картка № 3

1. Що таке бакреріофаги та пріони?  Чим вони відрізняються між собою?Чим небезпечні для людей?

2.  На класній дошці схематично зобразіть схему життєвого циклу вірусів. Вкажіть місце реплікації вірусного білка РНК - , ДНК – вмісних вірусів.  У чому унікальність реплікації ВІЛ?

3. Якими шляхами можливо заразитися вірусами? Що таке інфекція?  Чим відрізняється вірусна інфекція від латентної? Як реагує організм на потрапляння в нього вірусів?

 

Картка № 4

1.При яких умовах можливо заразитися ВІЛ?  Підтвердіть  або спростуйте твердження про те, що ВІЛ – інфікована людина не є соціально небезпечною.

2. Який вірус називають хворобою XXI  століття? У яких країнах  світу епідемія цієї  хвороби набула широкого розмаху? Яких заходів потрібно вживати, щоб епідемія не набрала  міжнародних масштабів?

3.  Якими вірусами можна заразитися людині у теплий період року? Якими шляхами вони передаються?

►   Прийом « Гронування»

Члени групи , користуючись складеною схемою, по черзі називають її основні складові, тим самим закріплють  вивчений матеріал ( заслухати 1- 2 групи), 2 хв.  

 

►   Прийом « Мікрофон», 1 хв

Учитель: тримаючи в руках мікрофон, назви  один із способів  уникнення зараження вірусами.  Після цього мікрофон передай іншому.

 

III. Оцінювання навчально – пізнавальної діяльності і навчальних досягнень учнів. (15 хв)

1.Учений, який відкрив віруси:

а) Р. Кох                                          в) Д. Й. Івановський

б) І. І. Мечников                              г) Л. Пастер

2. Перший вірус, відкритий ученими:

а) вірус імунодифіциту людини        в) вірус тютюнової мозаїки

б) вірус герпесу                                  г) вірус грипу

3.Віруси – це:

а) автотрофи                                                          в) гетеротрофи

б)внутрішньоклітинні облігатні   паразити              г)бактерії 

4.Позначте правильні відповіді: 

а)  У вірусів відсутня клітинна будова       

б)     Після проникнення у клітину хазяїна – «оживають»  і починають розмножуватися

в)  Хазяїнами вірусів  є лише люди,     тварини і рослини

  г)  У зовнішньому, позаклітинному  вологому  середовищі  можуть синтезувати вірусний білок.

5. Позначте правильні відповіді:

а)  Віруси- неклітинні форми життя, внутрішньоклітинні паразити.

б) Пріони –  інфекційні агенти, що складаються з вуглеводів. Спричиняють тяжкі захворювання ЦНС в людини і багатьох вищих тварин.

в) Віроїди- позбавлені оболонки невеликі молекули кільцевої, одноланцюгової ДНК . Сричиняють захворювання тварин

г) Бактеріофаги – віруси, що уражають бактерії

6Позначте правильні відповіді:

а) Вірусна частинка складається тільки  з органічних речовин: ДНК чи РНК та білкової оболонки ( капсиду)

б) З усіх фізіологічних процесів для вірусів характерне лише живлення

в)Розмноження ВІЛ – приклад зворотної транскрипції: від РНК до ДНК. Цей процес відбувається під впливом ферменту ревертаза.

г) Можливі шляхи зараження людини пріонними білками:  лише через їжу, та під час хірургічних операцій.

7. Позначте правильні відповіді:

а) За умови проникнення вірусу в організм, він починає виробляти  білки – імуноглобуліни ( антитіла, що знешкоджують певні віруси і не допускають їх проникнення у клітини

б) Органи  дихання  вражають  віруси  грипу, епідемічного паротиту,  енцефаліту,  сказу, корева краснуха

в) При латентній інфекції вірусні частинки викликають швидку загибель клітин

г) За умови проникнення вірусу у клітину, в ній утворюються інші захисні білки – інтерферони, що пригнічують утворення вірусів.

8. ВІЛ передається:

а) при   введенні наркотиків у вену

б) під час поцілунку

в) при незахищених сексуальних стосунках

г) коли люди тиснуть один одному руки

9. Позначте правильні відповіді:

а) Герпес і віспа  передаються  через кров

б) Комарі  – єдині комахи, які переносять вірусні інфекції

в ) Вірус Ебола передається при прямому контакті з кров'ю, виділеннями, органами або іншими рідинами організму інфікованої людини

г) Гепатит А – хвороба “ брудних рук”

10. Яка вірусна інфекція перешкоджає відродженню в Україні важливої галузі тваринництва – кролівництва?

а) ящур        б) сказ    в) міксоматоз    г) ентерит

11. Позначте правильні відповіді:

а)  Віруси у природі регулюють чисельність їхніх хазяїв

б)  Віроїди  – причина вірусних захворювань тварин

в )  Деякі види бактеріофагів використовують для лікування бактеріальних захворювань

г) Лейкоцити не здатні розпізнавати й знищувати інфіковані вірусом клітини.

 

IV. Підведення підсумків тестового опитування. Виставлення оцінок за урок ( 2 хв)

V. Коментоване пояснення домашнього завдання ( 1хв)

Проговорити у  своїй родині питання:  обізнаність рідних про шляхи попередження вірусних інфекцій

Категорія: Коваленко Раїса Олексіївна | Додав: bilykyone (24.01.2017)
Переглядів: 864 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Понеділок, 29.04.2024, 17:17
Меню сайту
Сторінка вчителя
Комлєва Світлана Михайлівна [2]
Історія, економіка, фінансова грамотність
Бакаєнко Олег Вікторович [0]
Історія, правознавство, захист Вітчизни
Бабенко Лілія Григорівна [0]
Історія, захист Вітчизни
Коваленко Раїса Олексіївна [22]
Географія, природознавство, біологія, екологія
Допомога вчителю
  • Інтернет-ресурси
  • Інтернет-ресурси
  • Інтернет-ресурси
  • Вхід на сайт
    Наше опитування
    Оцініть мій сайт
    Всього відповідей: 3
    Статистика